در این وبلاگ اخار را به دست شما می رسانیم

  • ۰
  • ۰

مزایای سیستمهای هیدرولیک

1) سادگی طراحی و نصب آسان قطعات هیدرولیک به دلیل استاندارد بودن آنها. 2) تولید و انتقال نیروهای بزرگ توسط قطعات کوچک هیدرولیکی. 3) افزایش عمر قطعات بدلیل استفاده از روغن در داخل سیستم های هیدرولیک و کاهش میزان فرسایش. 4) امکان بدست آوردن نیرو، فشار، گشتاور و سرعتهای غیر پله ای و یا اصطلاحا" داشتن تعداد بی نهایت سرعت، فشار و نیرو. 5) انعطاف پذیری بسیار زیاد سیستم با استفاده از لوله و شلنگ ها. 6) سرویس و نگهداری آسان و امکان کنترل سیستم توسط تعدادی فشار سنج و حرارت سنج. 7) امکان تعویض جهت حرکت با سرعت زیاد. 8) بکارگیری نیروی کم کارگری و امکان اتوماسیون کامل سیستم. 9) اقتصادی بودن بکارگیری سیستمهای هیدرولیک.

مطالب مرتبط: برترین روغن هیدرولیکی با کیفیت ( روغن هیدرولیک بهران )

معایب سیستمهای هیدرولیک

1) درصورت استفاد از روغن نا مناسب و یا اشکال در طراحی مسیر ها ، افت فشار و در نتیجه اتلاف انرژی وجود خواهد داشت. 2) فشار در سیستم های هیدرولیک زیاد بوده و به همین دلیل لوله و شلنگهای قوی و بست های بسیار دقیق جهت آب بندی مورد نیاز می باشد. 3) بدلیل حساسیت بسیار زیاد سیستمهای هیدرولیک، وجود کوچک ترین مقدار گرد و خاک ، زندگ زدگی و آشغال در داخل سیستم باعث خرابی آن می گردد.

معایب و مزایای سیستم هیدرولیک

سیلندرها و موتورهای سیستم های هیدرولیک کم حجم، کوچک و دارای انرژی پتانسیل  بالایی هستند.  در فضاهای کوچک جای می گیرند و دستگاه را آشفته و بی نظم نمی کنند. این ادوات می توانند برای مدت زمان طولانی کار نکنند و در زمان کوتاه قابل برگشت هستند. سرعت این ادوات به طور نامحدود تغییر پذیر هستند و اغلب پیوند های مکانیکی را با هزینه های پایین تر جایگزین می کنند. با یک طراحی خوب مدار، منبع نیرو، شیرها و محرک ها (اکچیتور ها) و با یک مقدار تعمیر و نگهداری برای مدت زمان طولانی کار خواهند کرد .

معایب اصلی عدم شناخت تجهیزات و طراحی بد مدار که می تواند موجب داغ شدن بیش از حد و نشتی شود. داغ شدن زیاد زمانی اتفاق می افتد که ماشین نسبت به نیروی تأمین شده انرژی کمتری را مصرف می کند. (گرم شدن زیاد معمولا برای طراحی مداری که  خارج از مدار اصلی است. )

کنترل نشتی، مشکل استفاده از اتصالات ریسمان مرتب اورینگ به منظور ایجاد ساخت اتصالات لوله یا شیلنگ و اتصالات فلنج SAE با لوله های با سایز بزرگتر می باشد. همچنین طراحی جریان مدار با حداقل صدمه و عمل سرد کردن باعث کاهش نشتی می شود

  • ۰۱/۰۵/۰۵
  • nasrin shakeri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی